وبلاگ

آموزش, تصفیه آب

اهمیت آب تصفیه برای کودکان

اهمیت آب تصفیه برای کودکان

در این مقاله به اهمیت آب تصفیه برای کودکان میپردازیم.تشویق به مصرف آب سالم و هیدراته نگه داشتن کودکان با آب تصفیه شده و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالی که برای همه به وجود می آید این است که برای سالم ماندن بدنمان چقدر آب باید بنوشیم؟ احتمالاً این توصیه را شنیده اید که یک بزرگسال به حدود 8لیوان آب سالم در روز نیاز دارد. این دستورالعمل وزارت بهداشت برای بزرگسالان سالم است.

برخی از پزشکان و متخصصان تغذیه نیز استدلال می کنند که برای بزرگسالان، ایده آل این است که 35 میلی لیتر آب به ازای هر کیلوگرم وزن بدنشان مصرف شود. این بدان معناست که فردی با وزن 70 کیلوگرم باید 2450 میلی لیتر آب بنوشد.

با این حال عوامل زیادی وجود دارد که برای هیدراته ماندن باید به آنها توجه کنید. عواملی مانند وزن، سبک زندگی عادات غذایی آب و هوا و البته گروه سنی فرد مورد نظر می تواند در میزان آب مورد نیاز برای سلامت فرد تاثیر گذار باشد.

به عنوان مثال، کسانی که فعالیت بدنی انجام می دهند نسبت به افرادی که کم تحرک هستند، نیاز بیشتری به مصرف آب دارند، زیرا ورزش باعث تعریق بیشتر فرد می شود. همین امر در مورد افرادی که در مناطق گرمتر زندگی می کنند صادق است.

و اما بچه ها؟

با توجه به همه این عوامل، مهم است که بگوییم یک فرد بالغ سالم، به استثنای موارد نادر، زمانی که احساس تشنگی می کند، فقط با مصرف آب می تواند هیدراته می شود. این به این دلیل است که بدن انسان دارای مکانیسمی است که در مورد کاهش سطح آب لازم برای حفظ عملکردهای اساسی خود هشدار می دهد.

با این حال شویق بزرگسالان برای حفظ آب بدن کودکان ضروری است چرا که مکانیسم هشدار کاهش آب بدن در کودکان مانند بزرگسالان حساس نیست. به یاد داشته باشید که به طور کلی، لحظاتی که آنها بیشترین نیاز را به آبرسانی دارند، دقیقاً دقایقی است که بیشتر حواسشان به بازی هایشان پرت می شود.

اهمیت مصرف آب تصفیه شده برای کودکان

این سوال دوباره پیش می آید که بالاخره یک کودک برای سالم ماندن چقدر باید آب بنوشد؟ برای اینکه درک نیازهای هر گروه سنی را برایتان آسان‌تر کنیم، توصیه‌های اصلی را بر اساس جدول ایجاد شده توسط موسسه پزشکی (IOM)، یک سازمان علمی در ایالات متحده را انتخاب کرده ایم:

 اهمیت آب تصفیه برای کودکان از 0 تا 6 ماهگی

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) تا شش ماهگی کودک باید منحصراً با شیر مادر تغذیه شود. توصیه این است که تا آن سن آب چای و هر نوع غذای دیگری ارائه نکنید. زیرا شیر مادر دارای مقدار ایده آل آب و سایر مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای رشد مناسب کودک در این گروه سنی است.

از 7 تا 12 ماهگی

از 7 ماهگی، چون نوزادان از قبل شروع به خوردن غذای کودک می کنند مصرف آب نیز ضروری است. نیاز روزانه در این گروه سنی 800 میلی لیتر تا 1 لیتر است و 600 میلی لیتر باید به صورت مایعاتی مانند آب، آب میوه و شیر باشد.

از 1 تا 3 سال

در این دوره از زندگی، کودکان در حال حاضر فعال تر هستند و شروع به حرکت راحت تر می کنند. یعنی پس از اتمام سال اول زندگی، تقاضا برای آب افزایش می یابد و حداقل حجم مصرفی به 1.3 لیتر می رسد.

 اهمیت آب تصفیه برای کودکان از 4 تا 8 سال

با تشدید فعالیت های بدنی در این مرحله از زندگی، کودکان تمایل به از دست دادن مایعات بیشتری از طریق تعریق دارند. بنابراین، حجم آب مصرفی در روز باید دوباره افزایش یابد، این بار به حداقل 1.7 لیتر.

از 9 تا 13 سال

در این مرحله از زندگی، همه چیز کمی تغییر می کند و متغیرهای جدیدی در محاسبه گنجانده می شوند. طبق جدول IOM، نیاز روزانه به آب بین زنان و مردان متفاوت است. در حالی که دخترها باید حداقل 2.1 لیتر بخورند، پسرها کمی بیشتر: 2.4 لیتر.

از 14 تا 18 سال

از سن 14 سالگی، با در نظر گرفتن تعدادی از عواملی که قبلاً در بالا توضیح داده شد، مصرف آب اساساً مانند مصرف یک بزرگسال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

به سایت تاسیسات پوژمان خوش آمدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سایدبار
منو
0 علاقه مندی
0 مقایسه
0 محصول سبد خرید
×

 

با سلام

جهت ارتباط در واتساپ با پشتیبانی یکی از اپراتورها را انتخاب کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟